חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

אובדן כושר מיני בגיל העמידה ואיך מתמודדים


גיל העמידה מביא איתו שינויים פיזיולוגיים ורגשיים שונים. הגוף כבר לא מה שהיה, העייפות גוברת וחלה ירידה משמעותית בייצור הטסטוסטרון. כל אלה יכולים לפגוע בחשק המיני ואפילו לגרום לאין אונות זמנית. 

גיל המעבר בגרסתו הגברית יכול להיות מלווה בתסמינים שונים, כשיש מי שמדווחים על דיכאון או עצבות בעוד שאחרים חווים קושי להתמקד, נדודי שינה, ירידה במסת השריר, הזעות לילה, גניקומסטיה (שגשוג של שד אצל גברים) ועוד. בנוסף, בדיקות רפואיות יכולות להצביע גם על ירידה בצפיפות העצם.

הפרעות בתפקוד המיני שבאות עם הגיל

אצל גברים רבים, השינויים ההורמונליים פוגעים בתפקוד המיני וגורמים לבעיות זקפה זמניות או חלקיות, שבאות לידי ביטוי כחוסר יכולת לתפקד או כזקפה שלא נמשכת מספיק זמן. מרבית הגברים סובלים מבעיות אלה החל מגיל 50, אבל יש גם גברים שיחוו קשיים גם בגיל מוקדם יותר. 

אבל, לפני שתגיעו למסקנה פזיזה שחיי המין שלכם נגמרו, כדאי שתדעו שיש מה לעשות.

אין אונות זמנית יכולה להיות סימן למצבים בריאותיים רחבים יותר ולכן, בשלב הראשון מומלץ לעבור בדיקות רפואיות כדי לברר אם מצבכם נגרם ממחלות רקע או מצבים רפואיים שונים כמו סוכרת, כולסטרול גבוה, מחלות לב ולחץ דם גבוה.

לרוב, בגיל העמידה נהוג לעבור בדיקות דם כדי לברר את רמות הטסטוסטרון, השומנים ועוד, בדיקת א.ק.ג לזיהוי של בעיות לב, אולטרסאונד כדי לאבחן בעיות בזרימת הדם ובדיקת שתן, לקביעת רמות הסוכר בדם. התוצאות של בדיקות אלה יכולות לעזור לכם להבין מה מפריע לכם ליהנות מחיי מין איכותיים יותר.

חשוב להבין שבגיל המעבר, יותר מכל תקופת חיים אחרת, סגנון החיים משפיע בצורה מובהקת על התפקוד המיני, בין אם זה עישון, שתייה מופרזת של אלכוהול וקפאין, או חוסר פעילות גופנית.

תפריט עשיר בערכים תזונתיים ועיסוק קבוע בפעילות גופנית מתונה יכולים לעזור לכם להחזיר את האנרגיות שאבדו.

הטיימינג הנכון ואורח חיים מאוזן

כדאי לעקוב גם אחרי שינויים בזקפה ובעוצמת הזיקפה ולהבין מתי הזמן הנכון עבורכם לקיים יחסי מין – בשעות הבוקר או הערב המוקדמות.

מומחים ממליצים לגברים בגיל העמידה לאמץ לא רק הרגלים בריאים, אלא גם אורח חיים רגוע יותר, כדי שיוכלו להמשיך ליהנות ממיניות טובה. בין היתר זה יכול לכלול מקלחת חמה לפני קיום יחסי מין, הסדרת השעון הביולוגי בעזרת הקפדה על שעות שינה קבועות, ותרגול של טכניקות הרפיה, מדיטציה ונשימות.

האלמנט הפסיכולוגי ממלא תפקיד חשוב בפעילות המינית של גברים בגיל העמידה ולכן מומלץ בחום לתרגל טכניקות שיעזרו לכם להתמקד בהווה ולא במה שהיה או יהיה, כדי להוריד את רמות הלחץ. 
מומלץ גם לשתף את הפרטנרית או הפרטנר שלכם במה שעובר עליכם, כדי שתוכלו להתמודד יחד עם האתגרים, עד שיימצא האיזון הנכון שיאפשר לכם הנאה מינית משותפת.

לבסוף, מומלץ גם להתייעץ עם אורולוגים, פסיכולוגים ותזונאים כדי למצוא את הטיפול המתאים ביותר. אם הוחלט על טיפול תרופתי, לפני הכול הבינו את כל תופעות הלוואי האפשריות של התרופות ואולי כדאי גם לנסות תרופות טבעיות בשלב הראשון.

קופון הנחה מעודכן - וירמקס

באנר קנייה ישירה

צרו קשרדלג על צרו קשר

צרו קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד